baner PVA

 

Z początkiem grudnia 2007 roku PVA wraz z partnerami i mediami rozpoczęła pierwsze działania kampanii społecznej „Zero proMILA”, której celem było zwrócenie uwagi kierującym na problem związany z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu.

Problem alkoholowy wśród kierujących jest bardzo duży i ma swoje odzwierciedlenie w statystykach. Aż 25 proc. śmiertelnych ofiar na drogach to skutek picia alkoholu przez kierujących, a statystyki te niestety rosną z roku na rok.

Celem kampanii pod hasłem "Zero proMILA" było uświadomienie kierującym, jakie zagrożenia wiążą się z piciem alkoholu i późniejszą jazdą autem. Chcieliśmy im powiedzieć: nigdy nie siadajcie za kierownicą po spożyciu alkoholu, bo od Waszej trzeźwości zależy bezpieczeństwo na drogach
i życie innych!

Kampania „Zero proMILA” miała swój początek w Warszawie, gdzie na stołecznych ulicach pojawiły się transparenty z wymowną grafiką i hasłem kampanii „Zero proMILA”, a uzupełnieniem były artykuły
w warszawskim wydaniu bezpłatnej gazety „Echo Miasta”, która w znacznym nakładzie kierowana była do warszawskich kierowców. Działania objęły również prasę, radio i Internet. To jednak nie wszystko. 13 grudnia odbyła się konferencja prasowa, podczas której odpowiedzieliśmy zaproszonym redaktorom i dziennikarzom  na pytanie, dlaczego podjęliśmy się kontynuacji znanego już wszystkim, ale ciągle aktualnego tematu trzeźwych kierujących. Pokazaliśmy również wstępne działania kampanii. Potrzebujemy pomocy w edukacji naszego społeczeństwa w zakresie skutków spożywania alkoholu i konsekwencjach, jakie niesie za sobą wsiadanie za kierownicę pod jego wpływem. To niezależność i opiniotwórczość mediów ma kluczowy wpływ na zachowania społeczne, dlatego liczymy na ich pomoc w propagowaniu trzeźwości za kierownicą.

Trzeźwość kierujących na drodze to o 25% mniej ofiar wypadków samochodowych, mniej nieszczęść ich rodzin i przyjaciół oraz więcej przyjemności z jazdy samochodem.

Twój stan na drodze to „Zero proMILA”!

Alkcholzeropromila
track
Zeropromila